sreda, 15. april 2015

Najprej hodi, potem teci (in hodi)

Sredina aprila je že skrajni čas, da začnemo misliti na poletje. Ne mislim o tem, kam bi šli na dopust, katero zelenjavo bomo kupili za na piknik ali v katerem jezeru se bo najbolje ohlajati. Govorim o... Večina žensk in nekaj manj moških imajo pomisleke in idealne predstave o tem, kako naj bi izgledali, ko oblečejo kopalke, kratke hlače in oprijete majčke brez rokavov, da bodo na dopustu, pikniku ali ob jezeru izgledali tako dobro, da bodo v kopalkah, kratkih hlačah in oprijetih majčkah brez rokavov lahko brez pomislekov sproščeni in samozavestni. 

Nekateri se za to trudijo že od zgodnje jeseni, drugi odlašajo, tretjim pa je vseeno. Slednji so redki in so aktivni zgolj in samo zato, da se dobro počutijo, ob tem pa lepa postava, vidne mišice, manj maščobe in celulita pridejo same po sebi in so le prijetna posledica uživanja med fizično aktivnostjo. Da pa bi uživali, moramo izbrati vrsto vadbe, ki nam bo ustrezala. 

Večina nas najraje preživi prosti čas v naravi. Torej potrebujemo aktivnost, ki se odvija zunaj. Kaj lahko počnemo zunaj? Košarka, odbojka na mivki, nogomet, tenis... Košarka in nogomet sta bolj za moške kot za ženske (no, ženske rade gledamo, kako se moški podijo za žogo), za odbojko na mivki rabiš dobro igrišče in vsaj še tri somišljenike, ki imajo čas točno takrat kot ti, tenis je tehnično zahtevnejši in spet potrebuješ dobro igrišče, kar ponavadi pogojuje članstvo v katerem od teniških klubov. Ostanejo še individualni športi in večina se jih zapodi v tek. Tek je super, nič ne rečem. 

Nordijska hoja


Ja, tek je super, nič ne rečem, ampak ali je tek primeren za ljudi s prekomerno težo, za take, ki že leta sedijo na kavču in se sprehodijo le do prodajalca s sladoledom, ali je primeren za nekoga, ki ima blage težave s koleni, gležnji ali hrbtenico. Niti ne! Takšne ljudi gledam, kako tekajo na barju. Trudijo se, vedno rečem "svaka čast", ampak... za kakšno ceno. Vsi rožnati v obraz, komaj dihajo, "švicajo" ko nori, obute imajo neprimerne tekaške copate, ker so kupili tiste, ki so jim bili všeč, prepotena bombažna majica se jim suši na hrbtu, da ne govorim o pulzu, ki je astronomski. Ti "tekači" verjetno ne uživajo v teku. Še huje, trpijo. Njihov tekaški tempo je tako počasen in tehnika pokvarjena, da bi veliko več naredili zase, če bi hodili in se ne matrali poskakovati s tekaškimi koraki. Naslednji dan jih vse boli, staknejo še kakšno poškodbo in so nasploh nezadovoljni. Povsem verjetni scenarij je, da kmalu superge vržejo v kot in konec. 

Takšni bi morali, po mojem mnenju, najprej hoditi. Veliko in aktivno. Tako aktivno, da je frekvenca srčnega utripa na cca. 60% njihovega maksimalnega srčnega utripa. Samo tako se krepi srčno-žilni sistem, a še vedno ne prekoračimo meje, da bi se v mišicah nabirala mlečna kislina. Torej naslednji dan ne bo pretiranega musklfibra, kljub vsemu pa se bo topila telesna maščoba. Shujšali bomo in si dvignili tudi aerobni prag, s čimer se bo sčasoma pokazala tudi možnost, da bomo z lahkoto tekli in pretekli nekaj kilometrov v kosu in najvažneje ob tem uživali. 

Napredujmo počasi in ne se zapodit takoj v tek. Najprej je treba hodit, da bomo lahko tekli. Še več pa bomo naredili koristnega, če bomo s seboj na sprehod peljali palice. Pozor: mi bomo peljali palice na sprehod in ne obratno!!! :) 

Ni komentarjev: