sreda, 29. oktober 2014

Ritmična gimnastika - trening za gibljivost

Z današnjo sredo sem prevzela tudi treninge za gibljvost. Dekleta, ki trenerajo twirling, morajo biti tudi fleksibilna in ker je gibljivost lastnost (ali veščina), ki se pridobiva počasi in z veliko treninga, je potrebno za dovolj obsežne in pogoste treninge poskrbeti že zgodaj. Seveda je potrebna precejšnja mera pazljivosti, znanja in potrpežljivosti, saj so si otroci precej različni po predispozicijah in vsak zahteva svojo pozornost, s pretiravanjem in neznanjem pa lahko še prehitro pride do poškodb. Skozi približno 9 let izkušenj sem se naučila, kje so meje in kakšni gibi koristijo in kakšni lahko celo škodujejo. 

Trening vedno začnem z ogrevanjem; to je z vrtenjem zapestij, gležnjev in kolen, nadaljujemo s tekom, poskoki, hopsanjem... včasih vključim še kakšno atletsko tekaško vajo kot je striženje, skiping, zametavanje... Dalje nadaljujemo z dinamičnimi vajami v prostoru; vrtenje glave, ramen, rok, bokov, odkloni, predkloni in zakloni. Na tleh naredimo navadno precejšnje število ponovitev predklonov, ker je to osnovna vaja, ki koristi za iztegovanje nog, tudi v špagi. Vedno so ogrevamo za moško in nato še za žensko špago, ker je načeloma moška lažje izvedljiva. Predno pa dejansko držimo špago ali jih raztegnem za špago, se natančno ogrejemo in naredimo nekaj predvaj (moške in ženske polšpage). Dekleta ne marajo, kadar jih potiskam v špago, ampak le tako napredujejo, ker same od sebe delajo večinoma po liniji najmanjšega odpora in se ne trudijo dovolj. Ko jih raztegujem, vedno pazim, da so v pravilnem položaju in vedno mi je jasno do kje lahko potiskam. Z izkušnjami sem si pridobila tudi ta občutek. 

Fotka iz mojega arhiva 


Nadaljujemo z vajami za hrbtenico, ki si spet sledijo od najbolj osnovne k težjim. Hrbtenica je še posebaj občutljiva (sploh pri otrocih, ki še rastejo), zato je potrebno delati postopoma. Most in hoja v mostu, pridejo prav na koncu, ena bolj zahtevnih vaj je tudi sed v ženski špagi s sočasnim zamahovanjem z roko v zaklon. Vaja zahteva več gibljivosti v nogah in hkrati tudi v hrbtu. 
Po vsaki težji vaji seveda poskrbim za sprostitev mišic in razteg v obratno smer. Če so dekleta delala most, zahtevam predklon. 

Z veliko vztrajnega dela lahko (tudi odrasli) pridobimo precej gibljivosti. Če smo bolj gibljivi, se bolje počutimo in se lažje gibamo. Lahko je odlična samostojna vadba ali dopolnilna kakemu drugemu športu. Sama zase vem, da veliko lažje in bolje tečem, če se pred tem dobro razgibam. Vsakič po mojem treningu se počutim odlično, pa čeprav sem na treningu v vlogi trenerke in le pokažem kakšen element ali vajo. Skozi tri ure treneranja sem tudi sama precej bolj razgibana in počutim se super. Poleg vsega pa takšne vaje koristijo tudi za boljšo držo telesa, posledično je manj stresa na sklepe in kosti, ohranjajo vitalnost in manj se redimo. Torej, vaje za gibljivost so super. Ampak brez pretiravanja, ker ni življensko pomembno, da naredimo špago že jutri. Malo po malo, pa bo šlo!       

Ni komentarjev: